zaterdag 24 augustus 2013

Zotte avonturen - Wat je zegt, moet je doen!


Een trilogie?

Bij het doorschieten van de teller op mijn blog volgt ook dit keer, net als een maand of wat geleden, de vraag “waar mijn boek blijft”. Daar wordt dan voor het gemak de titel vast bij genoemd. En ook dit keer wordt er aangehaakt op zo’n verzoek en worden de eerste reserveringen alvast geplaatst.
Toen ik dat verzoek voor de eerste keer kreeg, was ik verrast, verbaasd en voelde me gevlijd. Ik nam het aan als een compliment en verder eigenlijk als een complimenteuze grap. Zeg nu zelf: er zijn al zó veel boeken en blogs van lotgenoten met hun verhaal. Wat gaat mijn verhaal daar nog aan toevoegen!

Maar, nu overkomt het mij alweer. De vorige keer luidde mijn antwoord dat het einde van het boek nog helemaal niet bekend was. Ik wil namelijk een zoetsappig einde, kortom “een happy end” en bovenal “borstkankervrij”. Maar wanneer is dat moment een feit? Moet of wil ik daar wel op wachten? Ik weet immers allang de bijkomende risico’s en de kleine lettertjes van de onverbiddelijke 
borstkankerovereenkomst. Nooit zal ik ‘veilig’ zijn. November 2012 waande ik mij – bijna elf jaar na de eerste diagnose – ‘super veilig’. Dat bleek niets meer dan een naïviteit. Een andere variant van borstkanker klopte immers op de deur en gooide mijn leven overhoop.

Anno augustus 2013 is het grootste puin geruimd en de behandeling in volle gang. Welke paden mijn leven zal bewandelen, is zelfs voor mij een groot geheim. Maar wat er in de tussentijd gebeurt, is ronduit verbijsterend. Mijn blog deed het vanaf de droevige melding van borstkanker 2.0 als een speer. Maar sinds gistermiddag heeft “als een speer gaan” een nieuwe betekenis gekregen. Bijna zesduizend bezoekers op één dag is opeens geen fantasie meer van een dromer noch  de realiteit van en voorbehouden aan “gevierde schrijvers en/of bloggers”. Het is opeens ook mijn realiteit: “vrouw-uit-Veldhoven-met-borstkanker-2.0-en-altijd-heimwee-naar-zee” wiens blog heel gewoon bijna zesduizend keer op één dag wordt gelezen. Ga ik dat gewoon voor lief aannemen en leg ik dat naast mij neer of doe ik er iets mee?!

Zo ja, wát ga ik er dan mee doen … een debuut? Inmiddels lijkt het een trilogie te worden, twee titels zijn immers als bekend …
1) Margriet vertelt – borstkanker 2.0 …
2) Margriet vertelt – de dag dat de teller op mijn blog op hol sloeg …
3) Margriet vertelt – …

Wie biedt …?

En dan? ...

2 opmerkingen :

  1. Ik heb het nooit gedurft met mijn blog wat ik 2 1/2 jaar geleden kon stoppen. Mijn vriendinetje wel, na het uitgeven van haar blog bleek de BK uitgezaaid te zijn http://boekscout.nl/shop/ViewProduct.aspx?bookId=778

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Margriet, het hangt er maar helemaal van af. Voegt het voor jou iets toe? Zou je er blij van worden? Levert het je iets op (naast een ticket voor het Boekenbal wellicht ;-) )? Dan: doen! Anders.... waarom zou je?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen