donderdag 10 oktober 2013

Oktobermaand - bh-loze dagen

Van nep-vakantie naar zinloze bh-loze dagen? - Stort liever 5 euro in het fonds van @hetAVL

Het was natuurlijk te verwachten dat iemand wel weer wat zou verzinnen. Maar kan het nog zotter? Hebben we de wereld eindelijk een beetje duidelijk gemaakt wat de onzin is van het aankondigen van een nep-vakantie naar een verre bestemming en onder de noemer “aandacht voor borstkanker” of er is een nieuwe nóg zottere variant geboren.

Iemand heeft bedacht dat we borstkanker aandacht geven als alle vrouwen op 13 oktober 2013 hun “meisjes” vrij laten hangen. Ofwel: allemaal zonder bh want het is “National No Bra Day” en dit puur ter gelegenheid van de borstkankermaand.

ZUCHT! Ik hoop van harte dat de Nederlandse vrouwen iets wijzer en minder blond zijn en gewoon snappen dat dit helemaal geen steun biedt aan vrouwen van wie de borsten zijn geamputeerd en eventueel vervangen door reconstructies al dan niet permanent en bovendien al dan niet succesvol?

Zullen we afspreken dat we met onze Hollandse nuchterheid hier gewoon NIET aan meedoen? En zullen we er dan verder geen woord meer aan vuilmaken?

Nee, zullen we iets anders doen? Iets wat WEL zinvol is? Hebben jullie gisteren “de Wereld Draait Door” gezien? De opbrengsten van de collectes is dramatisch teruggelopen doordat er geld aan een strijkstok is blijven hangen.

Maar het AVL is vandaag jarig en wordt 100. Het AVL is bezig met een hoopvol en fantastisch onderzoek en daar heeft het geld voor nodig. Kijk de uitzending terug op “uitzending gemist” De Wereld Draait Door - 9-10-2013 "het AVL" (item begint bij 15.43 minuten) en maak dan gewoon allemaal 5 euro over naar het fonds van het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis.


Met 5 miljoen per jaar kunnen ze een enorme sprong maken om kanker inderdaad in de komende twintig jaar om te toveren tot een chronische ziekte. Dat is in mijn ogen pure tovenarij. Maar wat ik gisteren hoorde en zag bij #DWDD stemt mij hoopvol en in dat vertrouwen heb ik namens mijn gezin vijf keer dat gevraagde bedrag van vijf euro overgemaakt. 

Niet omdat mijn budget dat leuk vindt, maar wel omdat ik over twintig jaar nog rond wil huppelen op deze aardkloot. Met borstkanker 2.0 onder de leden ben ik niet geheel overtuigd van het uitblijven van een 3.0 variant. Dus met deze oproep is inderdaad ook eigenlijk gemoeid. Maar is dat erg? Ik vind van niet. Ik wil het wel meemaken dat de mannen en vrouwen die misschien ooit verantwoordelijk worden voor het chronisch maken van kanker een Nobelprijs krijgen doch minstens een nominatie.

Ik heb er het volste vertrouwen in dat het geld bij deze artsen en wetenschappers niet aan de strijkstok blijft hangen maar dat het wordt gebruikt waarvoor het bedoeld is. Het mooiste van alles is dat ik tegen die tijd waarschijnlijk net de pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt volgens de nieuwe maatstaven.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten