zaterdag 11 januari 2014

Blog gaat klokje rond ...100.000

Ik schreef er al eerder over dat borstkanker 2.0 een goede impuls was voor de kijkcijfers op mijn  blog. Voorafgaand aan de ontdekking, diagnose en bekendmaking op mijn blog stond de teller ergens rond de 3500 totaal (sinds 2011). Over drie weken (3 februari 2014) hoop ik de 100.000 te halen. Zie het maar als een soort steuntje in de rug voor mijn operatie (4 februari) en herstel daarna. Helpen jullie mee?

Toen ik via mijn blog op Twitter en Facebook vertelde over mijn kersverse diagnose borstkanker 2.0 schoot (toen was dat nog bizar veel) de teller op mijn blog al door. In de maand mei 2013 had ik 1806 paginaweergaven erbij. Stel je voor, bijna 2.000 terwijl ik in de afgelopen jaren al blij en trots was als ik 200 weergaven in een hele maand had. De maanden juni en juli klom te teller gestaag omhoog met bijna 10.000 in twee maanden tijd (juni : 4.196 en juli: 5.620).

In augustus brak sloeg de teller op hol. Ik zou willen zeggen: “toen brak de pleuris uit”, maar we gebruiken geen ziektes voor andere doeleinden dan waar ze bij thuishoren. De teller sloeg dus op hol en dat gebeurde nadat ik een berichtje plaatste over mijn afkeer over de zotte acties in de oktobermaand die er aan zat te komen. Acties om aandacht te vragen voor borstkanker. Zo was augustus  goed voor 26.465 weergaven (dat gebeurde in slechts een paar dagen tijd want het was al de 23e toen ik het stukje schreef en de digitale wereld in stuurde). September volgde met 18.420, oktober 13.213 en in november was mijn blog nog altijd goed voor 10.793 weergaven.

In november was ik klaar met de chemo en mocht ik gaan aftellen naar de operatie. Het normale leven nam even de rol over van het “zogenaamde ziek-zijn”. Daardoor had ik voor mijn gevoel wat minder te vertellen op mijn blog en in december zakten de weergaven naar 7.045. Ik verwacht niet dat jullie allemaal een tien voor hoofdrekenen halen (ikzelf al helemaal niet, daar gebruik ik wel een rekenmachine of Excel voor). Januari is nu al goed voor 3.050 weergaven en zo staat de teller op dit moment op 94.127 (maar dat is natuurlijk slechts een momentopname).

Wat er ook gebeurt (de teller hoeft niet op hol te slaan want zo briljant is dit stukje niet) ik zou het geweldig vinden als op 3 februari de teller van mijn blog de 100.000 heeft aangetikt. Eerder mag natuurlijk ook … Met nog bijna 24 dagen te gaan is dat helemaal niet onmogelijk want dat is amper 250 weergaven per dag.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten