donderdag 23 mei 2013

De spanning stijgt


Mijn concentratie neemt met hetzelfde tempo af als dat de spanning aan het stijgen is. Op alle fronten is aanvullend onderzoek gewenst, zo hoorden we vanmiddag.

Toen we bij de mammacare verpleegkundige binnenkwamen, vroeg ze wat we wilden drinken. Dat is geen goed teken. Dat benoemde ik hardop. Toen we zaten, vertelde ze dat er al wat uitslagen binnen waren. Die verwachtte ik pas maandag te krijgen, maar goed.

De MRI beelden van de borsten waren niet helemaal duidelijk. Er is iets gezien in de andere borst. Het lijkt niet op een tumor maar ze willen het zeker weten. Reden kan zijn dat de MRI niet op een slechter moment in de maandelijkse cyclus had kunnen plaatsvinden. Op de dag van de MRI kondigde namelijk mijn maandelijkse periode aan, dágen te vroeg. Ook die is van slag, net als ik. Ideaal is zo’n MRI aan het begin van de tweede week na aanvang van een periode.

Vervolgens bleek de echo van mijn lever ook niet volledig uitsluitsel te geven. Daar moet nog een MRI op volgen. De longfoto’s waren overigens prima in orde. ‘One down’.

Terwijl we daar zaten, kwam via de computer een berichtje dat de botscan beoordeeld was. Ook die was goed op een klein stukje na. ‘Bijna two down’. Er moesten nog een paar foto’s gemaakt worden van mijn onderrug. Het betrof het litteken van mijn oude hernia-operatie. Die foto’s konden aansluitend aan ons gesprek worden gemaakt.

Morgen volgt de echo van de linkerborst met eventuele punctie als de radioloog iets kan vinden. Ik sta er dan alleen voor. Manlief moet op de vrachtwagen proberen zijn concentratie op de weg te houden. De MRI volgt maandagochtend. Aansluitend hebben we nog weer een gesprek bij de mammacare verpleegkundige. De uitslag van de MRI laat natuurlijk op zich wachten. Dat kan wel donderdag of vrijdag worden.

Vooralsnog blijft de opname voor het klieronderzoek aanstaande dinsdag op de agenda. Mocht er bij de echo morgen onverhoopt iets worden gevonden dan wordt ook die planning mogelijk weer omgegooid.

Ik weet het even helemaal niet meer. Mijn focus is zoek en de dagen én nachten worden langer. De mammacare verpleegkundige vroeg of ze de huisarts moest inschakelen voor eventuele medicatie om wat rustiger te blijven en door de dagen heen te komen. Dan moet ze met zwaar geschut komen. Mijn ADHD-hyperfocus heeft zich stevig vast genesteld en denkt nog maar één ding. Hier met de uitslag.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten