dinsdag 16 juli 2013

Platina - "life is supercalifragilisticexpialidocious"


Knijp maar niet. Als dit een droom is, hoeft niemand mij wakker te maken. Laat mij maar voor altijd in deze droomwereld. Wat ik voor onmogelijk hield, wordt werkelijkheid.

Rotsvast is mijn overtuiging dat er iemand heel stevig de touwtjes in handen heeft. Ik weet wie en ze staat aan mijn kant. Een maand geleden vroeg ik haar voor de tweede keer om hulp. Ik benadrukte daarbij het belang dat als er ooit een wonder nodig was en als zij daar iets aan kon doen, dat dan NU echt het moment gearriveerd was om dat te laten zien. Vandaag heeft ze laten zien wat ze waard is.
Dinsdag werd mij de vergelijking verteld van de drie weken van een chemokuur. Een zwarte week, een grijze week en een witte week. Iedere volgende kuur worden de tinten een stukje donkerder, maar de witte wordt nooit witter. Ik vertelde mijn kleurenschema van de eerste drie weken: de eerste was sneeuwwit, de tweede leek wel goud, de derde was dan platina. Inmiddels, begin tweede week van de tweede kuur heb ik nu al het gevoel een platina toestand mee te maken. Mijn vriendin concludeerde dat ik goed gedij op gif. Ik moet haar gelijk geven.

Vervolgens komt een Twitter-bericht komt voorbij van @4positiviteit : Het verhaal van je leven heeft meerdere hoofdstukken. Een slecht hoofdstuk betekent nog niet dat het het einde van het boek is.
Het klopt als een bus. Ik heb bagger-hoofdstukken achter de rug. Het tij is gekeerd en een platina-exemplaar begint. Ik voel me sprakeloos – zonder woorden, hoe vaak ben ik dat? zelden! – en mijn zusje komt met het enige juiste woord: supercalifragilisticexpialidocious.

Het maakt nieuwsgierig, maar ik vertel nog even niets want ik geloof het zelf nog niet. Ik strooi met hints op Twitter, ik kan mijn mond nauwelijks houden. Ik wil van de daken schreeuwen. Het is geen “spoorloos verdwenen tumor”. Helaas, dat zit er niet in, daar reken ik ook niet op … het zou wel gaaf zijn, maar nee, zo’n wonder is niet waar ik het over heb. Het is véél specialer. Het is de overtreffende trap en het brengt mij zoveel meer.

Omdat ik hem niet ga laten schieten, vertel ik ‘m héél binnenkort. Eerst nog een nachtje dromen. Welterusten allemaal.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten